Han-sur-Lesse meets IDEA-team, of was het omgekeerd?


Image
Het eerste weekend van september trekken de IDEA-collega’s er traditioneel op uit om de banden aan te halen en het IDEA-verhaal te verdiepen. Dit jaar sloegen we de tenten op in Han-sur-Lesse en namen we het IDEA-manifest onder handen.

Welkom aan de nieuwkomers in het team!

IDEA is de afgelopen jaar sterk, gegroeid, met ondertussen meer dan 80 medewerkers, ingedeeld in vijf teams. Het strategisch weekend is een uitgelezen kans om bij te praten en ervoor te zorgen dat er voldoende uitwisseling is tussen collega’s en teams. Voor sommige nieuwe collega’s was het weekend hun eerste grote afspraak met de volledige ploeg.

Net gestart op 1 september, wist ik absoluut niet wat ik kon verwachten… maar wat een leuke ervaring om tijdens de tweedaagse te voelen waar de organisatie voor staat en kennis te maken met de mensen die dat elke dag in de praktijk brengen. Van de verschillende waarden heb ik het meest mogen proeven van de ‘(em)Power’, tijdens de highlandgames.
Na deze 2-daagse in Han-sur-Lesse durf ik al meteen te stellen: “We are IDEA Consult”.
Jeff Van Ouytsel, expert strategie en governance IDEA Consult

IDEA-brand elke dag waarmaken

Op de viering van 25 jaar IDEA eind vorig jaar, lanceerden we onze nieuwe brand ‘Moving society’. Zo’n brand is meer dan een logo, het vertelt ons unieke verhaal, onze identiteit en ambitie. De brand werd vertaald in een Manifest met vijf pijlers. Lees het als onze belofte aan interne en externe stakeholders. Tijdens de tweedaagse hebben we met de IDEA-medewerkers goede praktijken in kaart gebracht waar de uitgangspunten van ons manifest op hun best tot uiting kwamen. Vanuit die goede voorbeelden kregen we inspiratie om de vijf pijlers nog sterker nee te zetten in de toekomst.

Nieuwe website en huisstijl

Ondertussen zijn we ook klaar met de vertaling van onze brand in onze communicatie. De nieuwe IDEA-website staat online en de komende weken steken ook de nota’s en rapporten van IDEA in een nieuw jasje. Alles bij IDEA draait om sterke beleidsvoorstellen, maar ze lezen nog zo vlot, als ze op een aantrekkelijke manier worden gepresenteerd.